Sa oled siin

Keskkonnaminister annab kütuse tarnijatele paindlikkust juurde

13.08.2019

Keskkonnaminister Rene Kokk muutis vedelkütuste keskkonnanõuete määrust, mis võimaldab edaspidi väikemootorites kasutatavat mootoribensiini biokomponendivabalt turustada ja ühtlasi luuakse kütuse tarnijatele lisavõimalusi keskkonnaeesmärkide täitmiseks. Muudatused jõustuvad 16. augustil 2019.

Määrusega lõpeb vedelkütuse seaduse põhjustatud ebamõistlik olukord, et väikemootorites (nt muruniidukites, hekitrimmerites) kasutatavates eribensiinides peab sisalduma biokütus. Väikemootorid ei talu etanoolisisaldusega kütuseid, sest etanool hakkab vett siduma ning võib põhjustada mootoririkkeid. Lisaks on etanoolil söövitav toime kummitihenditele, membraanidele ja kütusevoolikutele.

Määruse muudatus loob kütuse tarnijatele võimaluse turustada puhast parafiinset diislikütust (HVO), etanoolkütust E85 ja diislikütust B30. Parafiinne diislikütus on 100% taastuv biokütus, mida on võimalik segada diislikütuse hulka. Etanoolkütus E85 võib sisaldada kuni 85 mahuprotsenti bioetanooli ning diislikütus B30 võib sisaldada 24-30 mahuprotsenti biodiislikütust. Kõrgemate biokomponentide sisaldusega kütuste keskkonnanõuded loovad eelduse selliste kütuste müügiks.

Keskkonnaministeeriumi välisõhu ja kiirgusosakonna peaspetsialisti Heiko Heituri sõnul aitavad muudatused kütuse tarnijatel saavutada kütuse kvaliteedi ja taastuvenergia direktiivides toodud eesmärke kulutõhusamalt ja paindlikumalt. „Loomulikult tuleb ka kütuse tarnijatel leida selliste kütuste kasutajad, E85 kütus oli rohkem kui kümme aastat tanklates müügil ja oleme veendunud, et kliente on võimalik leida ka nüüd. Peame oluliseks, et jõuaksime esimesel võimalusel nii ettevõtjate kui teiste riigiasutustega kokkuleppele, millistel tingimustel selliseid segusid on võimalik otse paakautodesse valmistada.“

Väga oluline on ka muudatus, mille tulemusena on võimalik katelseadmetes, siseveelaevadel, rongides ja teistes sõidukites või mootorites, kus diiselkütuse külmakindlus ei ole vajalik, kasutada talvisel perioodil suvistele nõuetele vastavat diislikütust. „Kuna suvine diislikütus on talvisest diislikütusest odavam, siis võimaldab see teatud tarbijaskonnal saada odavamat diislikütust,“ märkis Heitur.

Veel uudiseid samal teemal

15.09.2020|Keskkonnaministeerium

Osoon elu heaks: 35 aastat osoonikihi kaitset

16. septembril on ülemaailmne osoonipäev, millega tähistame sel aastal Viini konventsiooni ja ülemaailmse osoonikihi kaitse 35. aastapäeva. Elu Maal poleks võimalik päikesevalguseta, kuid ilma osoonikihita oleks Päikeselt eralduvat energiat liiga palju.

31.08.2020|Keskkonnaministeerium

Kutse seminarile: Mida saab omavalitsus või üksikisik teha õhusaaste vähendamiseks?

Vallad, linnad ja üksikisikud tunnevad järjest suuremat huvi selle vastu, mida nemad saaks teha õhusaaste vähendamiseks. Puhta õhu päeval, 7. septembril kell 14-15.30 korraldab Keskkonnaministeerium koostöös Keskkonnaagentuuri, Eesti Keskkonnauuringute Keskuse, Tartu Ülikooli ja Tallinna Linnavalitsusega zoom-keskkonnas veebiseminari.

Räägi kaasa
riigivalitsemises

Sul on võimalus esitada oma ettepanek või rääkida kaasa otsuste kujunemisel.

Eelnõude infosüsteem

Sul on võimalik jälgida, millised eelnõud on praegu töös ning soovi korral saad ka oma kommentaari esitada või osaleda avalikel konsultatsioonidel.

Osalusveeb

 

Osalusveebis osale.ee saad esitada valitsusele ideid ja ettepanekuid ning koguda allkirju oma idee toetuseks. Iga esitatud idee saab ka valitsuse poolse vastuse.